Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De auteur geeft een overzicht van adviezen die bij het (her)schrijven van teksten bruikbaar zijn, gegroepeerd rond een bepaald grammaticaal of lexicaal probleem.
Nederlands --- Dutch language --- schriftelijke communicatie --- Mass communications --- Ecriture --- Schrift --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- 800.51 --- Nederlands, schriftelijke communicatie --- 485.1 ) Nederlands - s.o. --- grammaticale schrijfadviezen --- lexicale schrijfadviezen --- schrijven --- Creatief schrijven --- Nederlandse taal --- schrijfvaardigheid --- oefeningen --- Creatief schrijven. --- oefeningen. --- schrijfvaardigheid. --- Schrijfvaardigheid --- Oefeningen. --- Schrijfvaardigheid. --- Massacommunicatie --- Nederlandse taalkunde --- 485.1 ) Nederlands - s.o
Choose an application
Nederlandse taal --- schrijfvaardigheid. --- schrijven --- Dutch language --- Stilistics --- teksten schrijven --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Stijl; Nederlands --- stijl --- Nederlands --- AA / International- internationaal --- 031 --- Verklarende, etymologische woordenboeken. --- Taalkunde --- Schrijven --- Schriftelijke communicatie --- Taaladvies --- Verklarende, etymologische woordenboeken --- Linguïstiek --- Frans --- Schrijfvaardigheid.
Choose an application
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- Netherlands --- Dutch language --- Néerlandais (Langue) --- Composition and exercises --- Rhetoric --- Study and teaching --- Composition et exercices --- Rhétorique --- Etude et enseignement --- Schrijven ; secundair onderwijs ; didactiek --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- 485.1 --- Didactiek --- Schrijfvaardigheid --- Nederlandse taal- en letterkunde --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Nederlandse taal --- schrijfvaardigheid --- didactiek --- didactiek. --- Néerlandais (Langue) --- Rhétorique
Choose an application
Als je naar het hoger onderwijs gaat, word je geconfronteerd met een heel andere manier van spreken en schrijven. Er wordt van je verwacht dat je de ?academische taalvaardigheid? beheerst. Dat betekent onder meer: op een academische manier zinnen en teksten formuleren, efficiënt noteren tijdens de les, de juiste termen gebruiken bij het beantwoorden van examenvragen, enzovoort. Het boek Taal@hogeronderwijs biedt tal van authentieke voorbeelden en oefeningen uit de praktijk van het hoger onderwijs. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit uiteenlopende vakdomeinen. Doel van dit boek is jou als beginnende student sneller vertrouwd te maken met de talige verwachtingen in het hoger onderwijs. Op die manier kan je je tijdens de colleges en studies meer op de inhoud concentreren. Nieuw in deze editie zijn de extra digitale oefenmogelijkheden op het online leerplatform Sofia. De vele digitale oefeningen laten je toe om je taalvaardigheid uitvoerig te oefenen en testen. Je kan in Sofia ook videofragmenten van hoorcolleges bekijken om zo je noteertalent te trainen. Op die manier ben je helemaal klaar voor het echte werk. Ook begrijpend lezen komt aan bod. Op Sofia vind je namelijk verschillende teksten en wetenschappelijke artikels met bijbehorende oefeningen om je leesvaardigheden aan te scherpen.https://acco.be/
Taalvaardigheid ; hoger onderwijs --- 489.59 --- taalvaardigheid --- taalkunde --- Nederlands --- Taalvaardigheid --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- schrijfvaardigheid --- 001.81 --- Science --- Didactics of higher education --- Stilistics --- studievaardigheden --- Hoger onderwijs --- Wetenschappelijke publicatie --- Scriptie
Choose an application
Hoe schrijf je een tekst die het gewenste effect heeft op de lezer? Hoe pak je schrijfwerk efficiënt aan? Hoe maak je van schrijven een leuke klus?Met Schrijven met effect ontwikkel je stapsgewijs de vaardigheid om op een heldere, kernachtige en levendige manier zakelijke teksten te schrijven. Dankzij de praktische adviezen in het boek doe je dat met meer plezier en gemak. Door het uitgebreide oefenmateriaal kun je je de stof snel eigen maken.In de vijfde druk van chrijven met effect zijn opnieuw veel voorbeeld- en oefenzinnen geactualiseerd en afgestemd op hbo- en universitaire studenten. Er is meer advies over het professioneel maken van teksten, bijvoorbeeld door het vermijden van spreektaal en stijlbreuk. Verder is er aandacht voor de trend om zelfstandige zinnen te verbinden met komma's in plaats van met punten. Alle oefeningen zijn nu ook online beschikbaar.Schrijven met effect is bedoeld voor hbo- en universitaire studenten die moeten oefenen met het schrijven van zakelijke teksten en voor professionals die hun schrijfstijl willen perfectioneren. De cursus is zowel geschikt voor groepen als voor zelfstudie.Mariët Hermans was jarenlang als manager schriftelijke communicatie verbonden aan een instituut voor opleiding en training van professionals. Tegenwoordig werkt zij als zelfstandig trainer-adviseur bedrijfscommunicatie in haar eigen bedrijf Mariët Hermans - Tekst en Training (www.mariethermans.nl). Zij schreef ook De kleine schrijfgids en Offertes schrijven die scoren. Bron : www.standaardboekhandel.be
Stilistics --- Dutch language --- stijlleer --- schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Taal --- Taalgebruik --- Nederlands --- Schriftelijke communicatie --- Rapporteren --- 808.1 --- Schrijfvaardigheid --- Zakelijke communicatie --- schrijven --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Schrijftechnieken. --- Schrijven.
Choose an application
Zakelijk schrijven Zakelijke correspondentie Commercieel schrijven Zakelijke verslaglegging 'Nieuwe' media
handelscorrespondentie --- zakentaal --- zakelijk schrijven --- e-mail --- Mass communications --- 82.081 --- 316.776 --- 374 --- 499.5 --- 840 --- Schriftelijke communicatie --- Communicatie --- 316.776 Communicatieprocessen --- Communicatieprocessen --- 82.081 Creatief schrijven --- Creatief schrijven --- Handelscorrespondentie en handelstaal --- Schrijven --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands
Choose an application
1. Schrijven - 2. Stijl en woordkeus - 3. Taaladviezen - 4. Spelling - 5. Conventies - 6. Specifieke tekstsoorten.
Dutch language --- Usage --- Style --- Dutch language--Handbooks, manuals, etc. --- Nederlands. --- Nederlandse taal --- Spelling. --- Taaltips. --- Algemene taalbeheersing. --- Néerlandais (langue) --- Stylistique --- Usage. --- Style. --- Stilistics --- Néerlandais (Langue) --- taalgebruik --- taalzuivering --- 808(03) --- 844.6 --- Nederlands --- schrijfvaardigheid --- Schrijfvaardigheid --- spelling --- Spelling --- spraakkunst (grammatica) --- stijl --- taaladviezen --- taalvaardigheid --- Woordkeuze --- 843 --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- naslagwerk -retorica en effectieve gebruik van taal --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- Stijlleer * --- Stylistique. --- Taaladvies --- Taalgebruik --- Taalkunde --- Grammatica --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Frans --- Oefening --- Dutch language - Usage --- Dutch language - Style
Choose an application
Le CECRL offre une base commune pour l'élaboration de programmes de langues vivantes, de référentiels, d'examens, de manuels. En Europe, il définit les niveaux de compétence qui permettent de mesurer les progrès de l'apprenant à chaque étape de l'apprentissage et à tout moment de la vie. Parmi les six niveaux définis pour le CECRL (A1, A2, B1, B2, C1, C2), le niveau B1 est dit "niveau de seuil" : on est capable de participer à une conversation et de s'exprimer assez correctement pour faire face aux situations de la vie quotidienne.
C1 (taalniveau) --- Didactics of French --- C2 (taalniveau) --- leerboeken --- Frans --- 804.0-07 --- 804.0-07 Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Schoolbooks - Didactic material --- Français (langue) --- Cadre européen commun de référence en langue --- Diplôme d'études en langue française --- Problèmes et exercices --- Manuels pour allophones --- Frans voor anderstaligen. --- Franse taal --- luistervaardigheid --- leermiddelen. --- oefeningen. --- schrijfvaardigheid --- Cadre européen commun de référence en langue. --- Diplôme d'études en langue française. --- Manuels pour allophones. --- Luistervaardigheid --- Leermiddelen. --- Oefeningen. --- Schrijfvaardigheid --- Problèmes et exercices
Choose an application
Aan de Vrije Universiteit Brussel worden sinds enige jaren intensieve taaltrainingen georganiseerd. Studenten uit uiteenlopende opleidingen kunnen deze vaardigheden inoefenen en verder ontwikkelen. De oefeningen, tips en uitleg die daarbij aan bod komen, werden verzameld en verwerkt in dit boek Academische Taalvaardigheden. Het boek bestaat uit 2 delen: 1. Elementgerichte oefeningen en 2. Vaardigheden. Het werk biedt praktische tips en oefeningen voor alle studenten die van plan zijn een opleiding in het hoger onderwijs aan te vatten of die al een opleiding volgen. Dit tweede deel gaat over meer globale taalvaardigheden: begrijpend lezen, leren definiëren, taalregisters, taalarmoede, leren werken met het woordenboek enz.
Academische leesvaardigheid.
---
Academische schrijfvaardigheid.
---
Academische taalvaardigheden.
---
Academische teksten
---
Communicatieve vaardigheden.
---
Nederlands.
---
Sociaal-wetenschappelijk onderzoek.
---
Nederlandse taal.
---
Academische spreekvaardigheid.
---
316.772
---
Nederlands
---
communicatie
---
hoger onderwijs
---
leesvaardigheden
---
oefeningen
---
taalgebruik
---
taalvaardigheden
---
* 844.6
---
wetenschappelijke taal
---
808.1
---
844.6
---
taalvaardigheid
---
Communicatie
---
Hoger onderwijs
---
Nederlands 844.6
---
Nederlands, communicatie
---
Taalvaardigheid
---
81
---
Taal
---
Taalgebruik
---
Hoger onderwijs; Vlaanderen
---
316.772 Communicatievormen--
Choose an application
Het boek Comme convenu ! is bestemd voor iedereen die Frans wil leren voor beroepsdoeleinden. ?Comme convenu? betekent ?zoals afgesproken? en verwijst naar de vele professionele afspraken die je maakt met collega?s en klanten. Je gebruikt deze uitdrukking ook vaak om een gesprek af te sluiten of ter inleiding van een mail. Taal en communicatie draaien met andere woorden rond tal van afspraken: gespreksconventies waar native speakers mee vertrouwd zijn. Het boek Comme convenu ! reikt je de middelen aan om volgens deze afspraken vlot en professioneel te communiceren in een Franstalige werkomgeving. Comme convenu ! richt zich tot een brede waaier aan beroepsprofielen en bevat geen sectorgebonden vakterminologie. Je leert in de eerste plaats efficiënt communiceren in algemene werksituaties: vergaderen, verkopen, presenteren, een project leiden, solliciteren, ... Ook minder zakelijke gesprekssituaties zoals small talk, discussies over de actualiteit, evenementen en websites komen aan bod.Communicatie is in dit boek opgevat als een gevarieerde reeks taalhandelingen, die elk verfijnd worden in typische uitdrukkingen, kant-en-klare zinsblokken en vooral succesvolle strategieën. Kwaliteit in taalproducties bepaal je immers niet enkel door correct taalgebruik maar ook door efficiëntie .Om te vergaderen moet je bijvoorbeeld vloeiend kunnen overleggen met anderen en in staat zijn om argumenten te weerleggen. Maar om te solliciteren moet je vooral je ervaring dynamisch en positief verwoorden. En bij een presentatie moet je wervend spreken. Maar wat als je plots de juiste woorden niet vindt? Valse vrienden (verwarrende woorden in het Nederlands of het Engels) krijgen ook de nodige aandacht. Comme convenu ! beoogt duidelijke, duurzame doelstellingen uit te drukken in ?kennen? en ?kunnen?. Het boek bereidt je voor op het niveau B2 van het Europees referentiekader en is uitermate geschikt voor Nederlandstalige cursisten in het hoger onderwijs en in bedrijven. De online oefeningen in Sofia zijn een zeer belangrijk pluspunt bij dit handboek.Bron : http://www.acco.be
technisch Frans --- Office management --- Didactics of French --- communicatievaardigheden --- Stilistics --- Franse taal ; taalcursussen. --- Franse taal --- Taalcursussen. --- Frans --- communicatie --- franse taal --- Mondelinge communicatie --- Schriftelijke communicatie --- Schrijfvaardigheid --- Oefeningen. --- Spreekvaardigheid --- Franse taal. --- 837.1 --- Grammatica (Spraakkunst) --- Spraakkunst ; algemeen --- Franse taal ; taalcursussen --- Handboeken --- Zakelijke communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- Schrijven --- Tekst --- Bachelor in het bedrijfsmanagement
Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|